may the nude foot be with us

may the nude foot be with us

search

_____s o u n d of m u z a k______

sound of muzak

18 Ocak 2011 Salı

blog'da saykodelik atlar koşturmak



Az önce ekmesiz ile hasbihal ederken canlarım,canlarım derken burada top oynayan inler ve cinlerden bahsediyorum ehemm, "bir baktım ki blogu canlandırmaya başlamışsınız sevgili şımak ,ben ise ne zamandır girmiyordum ancak haberim oldu ,gördüm ki blogun tipini de değiştirmişsin kendine göre yapmışsın iyice ,at koştur bakalım hah hah"dedi.
E haklı da ve ben de burayı iyice günlük şeysine çevirdim ama şu sıralar bunun kafasını yaşıyorum kusura bakmayınız.
Geçen hafta demiştim ki çarşambaya kadar evden dışarı adımımı atmayacağım ve görüldüğü üzere öyle de
oldu.Bazen şuursuzca konuştuğum veya şuursuzca aklıma gelen şeylerin başıma geldiğinin farkına varıyorum.
Şimdi sizlere 2 haftalık programımı açıklıyorum ehemm

Neler yaptım ve yapacağım:
evde kaldığım sürece bir kaç film indirdim ve müzik arşivim için bir kaç araştırma yaptım.Bu sıralar biraz elektronik müziğe ağırlık verdim ve eskiden yeniye bazı grupları inceledim.Tabi ki elektronik müzik denilince akla bir çok alt dal da beraberinde geliyor,örneğin elektronik rock veya new wave denilince aklıma direkt ,günümüzdeki çoğu gruba da ilham kaynağı olan new order (ian curtissiz joy division'ın dönüşüm
geçirmesinin ürünü) geliyor.Veya saykodelik trance denilince aklınıza ne gelir ?benim israilli grup infected mushroom geliyor.Yeni ne mi buldum?
electric president, ben cooper'ın(radical face) alex kane ile oluşturduğu projesi(2003).genel olarak bakıldığında yaptıkları müzik biraz post rock gibi duruyor ama ,ben son albümleri the violent blue'yu inceledim indieye daha yakın bir albüm olmuş.
schiller ,christopher von deylen'ın oluşturduğu bir projeyken ,90lı yolların sonunda peter heppner ile birleşip schiller mit heppner oluşmuştur.Bu projeyi yeni keşfetmedim esasında ama aklıma gelmişken yazmak gereği duydum.Ortaokul sıralarında projenin mit heppner lı halinin dream of you parçasıyla tanışmış ve çok etkilenmişken bir süre sonra şarkıyı tamamen kaybedip yıllarca beynimin bir köşesinde çalması 
ve 5-6 yıl sonra şans eseri solistin sesini tanımam ve araştırma girişimlerinde bulunmam sayesinde yeniden kavuşmuş olmam nedeniyle ,cümlenin sonu nereye gidecek bilemiyorum ama ,benim için çok özel bir parçadır.hohoh.bunun yanında kesinlikle dinlemesi gereken diğer şarkılar ,a beautiful day ,destiny(voyage'daki) ,i feel you diye düşünüyorum siz yine diğer parçalara da göz atın.
iamx,sözlükteki dj arkadaşlarımdan biri sayesinde keşfettiğim bu sanatçının(chris corner ), dört albümü olup(5.yolda) 2009 çıkışlı
kingdom of welcome
addiction isimli albümünü inceledim ve pop-electronic
karışımı tarzda bir albüm
olduğu kanısına vardım,bence dinlemeye değer 
özellikle;nature of inviting ,
kingdom of welcome addiction, my secret friend,an i for an i ...
tüm bunların yanında four tet'le de biraz daha ilgilenmeye 
karar verdim ve
bir kaç hasır altı grup daha keşfettim
flunk gibi mesela...


Film konusuna gelecek olursak ,öföryanın the fountain'ını ve interstate 60'i 
elde ettim(indirdimhoohoh),ama en önce motosiklet günlüğünü 
izleyeceğim(bkz: Gael García Bernal) ,bir kaç 
film daha indirdim ama zihnimden silinmişler belki onları da sonra yazarım,


Ne diyordum çarşambaya kadar evden çıkmayacaktım evet ,yarın öförya ile 

Frida' yagideceğiz dönüşte görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: