may the nude foot be with us

may the nude foot be with us

search

_____s o u n d of m u z a k______

sound of muzak

20 Mart 2010 Cumartesi

Shutter Island

Öncelikle sevgili blogumuzda yeni bir dönem başlatarak kendi naçizane sade vatandaş olarak izlediğimiz filmler hakkında yorumlarımızı paylaşma kararı aldık ve Martin Scorsese in bir romandan sinemaya uyarlanan Shutter Island filmini bu köşe için ilk kurban şectik.:)).Film oyuncu kadrosunda ise The Departed filminde beraber çalıştığı Leonardo Di Caprio,Ben Kingsley gibi ünlü oyuncular bulunuyor.Filmde akıll hastanesinden kaçan bir hastayı bulmaya çalışan bir ekibin başından geçenler anlatılıyor.Film hakkında kitapla uyuşma olmadığı ve gereksiz yere uzun sahnelerin olduğuna dair eleştiriler var.Ben kitabını ne okudum ne duydum sadece filmini izledim ve onla ilgili yorum yapıcam.Öncelikle son zamanlarda sinema salonlarındaki en iyi bir kaç filmden biri.Herkes klişe oldugundan dert yanmış yakınmış ama en iyi filmlerin çoğu klişeydi daha doğrusu kendi klişelerini yarattı.Tamam biraz akıl oyunlardan falan esinlenmiş olabilir Scorsese ama klişe deyip de bu filmi izlememek çok büyük bir yanlıştır.Filmin görüntü yönetmeni kimse anlından öpmek lazım müthiş sahneler görüntüler vardı.Sonucu tahmin ediyosun filmin ama sana öyle bir goruntu ile anlatıyolar ki etkilenmemek elde değil.Çoğu Martin Scorsese filmindeki gibi filmin soundtrack i de cok iyiydi..ve Dİ Caprio kendi sınırları zorlayarak harkulade oynamiş.Film suzun olabilir ama sizi içine alıyo ve gereksiz sahnelerle sizi koparmadan bir psikolojik gerilim içinde sizi keyifle gezdiriyo ve koltuğa bağlıyor...Yani sevgili kelebekle film arasında zor dayandık baslasa artık diye.
Film hakkında söylebileceğim olumsuz bi kaç şey de var elbet..Bence film Leonardo nun karısını oldurugu sahnede bitmeliydi.Sonu havada kalcak gibi gelebilir ama bence çok daha etkili bir son olurdu.(O sahnede müthiş çekilmş walla iliklerimde hissettim )Ayrıca C blok daki sahneler biraz daha uzatılsaydı daha çok gerilirdik daha güzel olurdu..Aslında Scorsese nin en kısa zamanda bu fılmdekı sahne kalıtelerıyle bı korku fılmı cekmesı kaanatıne vardım su anda..Koltuğa kitler herkesi animallah..

Ayrıca filmin başında sonunu tahmin ettim diyen arkadaşlara bir sorum olcak..Nerden anladın arkadas..???Kagıdı buldugu için mi anladın nasıl tahmin ettin anlamadım..Kağıdı bulmasında bi şey vardı biz de hayretle baktık nası buldu diye ama ordan da filmin sonu tahmin edilmez yani eğer ettiysen öperim ben o eli..velasıl sade vatandaş olarak benim tavsiyem sinemade izlemeniz gereken güzel bir film.Gidin çok düşünmeden hemen izleyin.Pişman olmazsınız...

3 yorum:

Meriç dedi ki...

!tikat tikat spoylır içerir!
: DD

EuphoRiA dedi ki...

yani bence bu tür filmler izlemiş biri az buçuk bişeyler tahmin edebilir ama tamamını değil çünkübiçok şey var çözülen...son zamanlarda gittiğimiz en kaliteli ve farlı filmdi bence çıplak ayaklar ayrıca ekmeksize şu konuda fena halde katııyorum görsel olarak büyüleyici sahnelere aşık olan ben bu filmde yer alan ve kesinlikle nerden çıktı şimndi bu dedirtmeyecek kadar yerinde olan sahnelere bayıldım(uçuşan kağıtlar,donmuş cesetler)...herşey yerinde kullanımış bence soundtrack'e zaten bayıldım...bi de şu geore noyce rolünde olan little childrenda da sübyancıyı oynayan jackie haley'i beğendim kısa bi sahne olsada..yani sonuç olarak kurgu iyi,film iyi..gidilmeli...

ekmeksizgider dedi ki...

Bu tür filmleri izlemiş olanlar sonunu tahmin edbilir ama başında tahmin edemez bence..